"מלחמת ההתשה" למול בית שמתנהל באופן נעים

דורית פנתה אלי כשהיא ממש נסערת, "אני לא יכולה יותר…. אני לא מסוגלת להתמודד עוד דקה אחת עם הבן שלי.." קולה של דורית היה שבור והיא לא הפסיקה לבכות.

דורית, עודד ונדב הם משפחה צעירה ואוהבת. נדב בן ה-4, לומד בגן עירייה. מיום שנדב עבר מטיפול ביתי לגן הילדים החליטו הוריו בשיתוף שבמחצית הראשונה של החודש עודד יוצא לעבודה מאוחר ודואג להתארגנות הבוקר של נדב ואילו במחצית השנייה דורית דואגת לכך.

בימים שעודד דואג להתארגנות הבוקר של נדב ,דורית יוצאת לעבודה בשעות מאוד מוקדמות לדבריהם נדב נכנס לגן בשמחה והאווירה בבית ממש כיפית ואילו בימים שדורית דואגת להתארגנות הבוקר של נדב, בבית מתקיימת "מלחמת התשה". נדב לא מוכן ללכת לגן, הוא נשכב על הריצפה ובוכה. בכל בוקר, בדרך לגן דורית מתחננת ומבקשת מנדב לקום מהשביל/הריצפה/החול ולהיכנס לגן, אך הוא לא מוכן עד שדורית מרימה אותו ומוסרת אותו לגננת בעוד נדב בועט וצורח.

דורית סיפרה לי בבכי, שהיא מוצאת את עצמה נוסעת לעבודה לא רגועה ורבים הפעמים שהיא בוכה כל הדרך. עוד סיפרה שברגע שהיא נכנסת לעבודה היא מתקשרת לגננת, בכדי לבדוק שהכל בסדר עם נדב ולהפתעתה היא מגלה שנדב משחק ונהנה עם הילדים בגן.

מה עושים ? שואלת אותי דורית, למה נדב הקטן מתיש אותי בכל בוקר?

שאלתי את דורית ועודד, במה שונה הבוקר של כל אחד מהם עם נדב? עודד סיפר שאיתו נדב קם ביקיצה טבעית, עודד מארגן את נדב ומשחק אתו לאורך הדרך לגן. הם מסתכלים על הפרחים, נהנים מהחיפושיות ולפעמים אפילו משחקים מעט בגן השעשועים. כשהם מגיעים לגן עודד נכנס עם נדב לגן ונשאר אתו בגן עד השעה 10:00 לערך, עד שהגננת מבקשת ממנו ללכת. ואילו דורית סיפרה שאין לה זמן בבוקר למשחקים, היא ממש לחוצה ללכת לעבודה ובהתאם היא מזרזת את נדב עד כמה שהיא יכולה.

אז מה הפלא????

ילדים זקוקים לסדר יום קבוע, שפה והתנהלות זהה של כלל הגורמים אשר שותפים בגידול שלהם.

לנדב אין סדר יום קבוע שהרי הוא משתנה בין ההתנהלות של אבא לבין ההתנהלות של האמא.

לאחר שיחה גיבשנו, דורית עודד ואני, סדר יום שמקובל על כולם. יצרנו כרזת סדר יום עם איורים כך שגם נדב קטן יהיה מסוגל לקרוא אותו. ביקשתי מההורים שבארוחת הערב הקרובה הם ישתפו את נדב שמאוד קשה להם שאין להם סדר יום קבוע והם הרבה פעמים מתבלבלים ולא תמיד זוכרים מה נדרש לעשות בבוקר כשיוצאים לעבודה ולגן. לכן הם יצרו את הסדר יום המשפחתי אשר יהיה תלוי במקום גלוי (על הדלת, על המקרר או בכל מקום אחר שמתאים להם) והם יתחילו להתנהל בהתאם לסדר היום המשפחתי.

נדב ממש שמח, מהרעיון וביקשה להיות האחראי שמזכיר לכולם מה נדרש לעשות בכל שלב. מאז נדב נכנס לגן ממש שמח, עודד נפרד מנדב בכניסה לגן בשעה 7:45 ויש לו יותר זמן לעצמו בבוקר דורית כבר לא מתוסכלת והכי חשוב בבית המשפחה יש שיתוף פעולה ושלווה.

.יפית אדרי – יועצת משפחתית, זוגית והוראה מתקנת

כתיבת תגובה