תעשי סבלנות….

לכל אחד ואחת מאיתנו יש איזשהו משפט שאנחנו מזהים אותו עם ההורים שלנו.

בתור הילדה השלישית של הורי (מתוך ארבעה ילדים) הייתי תמיד "הילדה של אבא".

הוריי קיבלו החלטה משותפת שאימי תגדל אותנו (הילדים) בבית, בעוד שאבי ייצא לעבוד. אבי שעבד כפועל ייצור מהבוקר ועד הלילה, היה לוקח על עצמו משמרות ללא סוף בכדי לפרנס את המשפחה.

למרות שעות העבודה המרבות בהם לא נכח אבי בבית והעייפות אשר הייתה פוקדת אותו בשובו, הייתה לנו מסורת מדהימה. היה לנו מפגש קבוע בכל יום שישי לפני כניסת שבת, היינו יושבים אני והוא בסלון ומדברים על כל מיני נושאים. אני זוכרת שהייתי משתפת אותו בנושאים שהיו ממש מדאיגים אותי כילדה "הלך לי לאיבוד דבר מה", "יש לי בחינה ממש חשובה", וכו'. אני עד היום זוכרת איך הוא היה מקשיב לי בקפידה ואומר "אל תדאגי… תעשי סבלנות ואני בטוח שתמצאי את הדרך הטובה ביותר להצליח". "תעשי סבלנות" זאת ההמלצה הכי טובה והצידה לדרך שלעולמים אקח עימי.

 אני זוכרת שהייתי הולכת לחדרי וחושבת על השיחה שלנו, הייתי יושבת במיטה ומארגנת לעצמי בראש את הדברים. הייתי יכולה לתכנן לי את תוכנית הלמידה לבחינה. הייתי עוברת על הדברים בראש כמו רשימה ופורטת אותם לתוכנית מדויקת שבעזרתה הייתי מצליחה להגיע ליעד שקבעתי לעצמי.

הרבה פעמים אנחנו נלחצים, כל כך רוצים להצליח לקראת כל מיני משימות בחיים ולא ממש זוכרים לתכנן את הדרך. כיום רובנו משתמשים חדשות לבקרים ביישומון ה"וויז" על מנת להגיע ממקום למקום. אנחנו כבר לא נוסעים לכיוון מסוים מבלי לדעת לתכנן לעצמנו את זמני הפקקים, זמן מציאת החנייה והדרך עצמה. תכנון מסלול הנסיעה שלנו הפך להיות חלק שבשגרה, בעוד שפעולות חשובות כמו הערכות לבחינה, הערכות להצגת עמדה למנהל וכדומה, לא תמיד זוכות לתכנון התהליך בצורה מפורטת, אשר תהיה מובנת, מפורטת ומתכללת עבורנו.

לכן טיפ קטן לי אליכם. יש לכם בחינה? החלטת לקיים שיחה חשובה עם המנהל שלכם? או עם בן/בת הזוג? "תעשו סבלנות" תשבו עם עצמכם ותתכננו את התהליך, תפרטו אותו בראש או בכתב, תבחנו את כלל האפשרויות ורק כשאתם בשלים עם תוכנית מפורטת צאו לדרך. אני בטוחה שהיא תהיה הכי טובה שאתם יכולים ואם תוך כדי התהליך אתם מבינים שהתוכנית צריכה להשתנות – לא קרה כלום "חשבו מסלול מחדש" ותדייקו את עצמכם יותר.

בהצלחה יפית אדרי יועצת משפחתית, זוגית והוראה מתקנת

כתיבת תגובה